المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : اخر شروط التثبيت للمعلم المساعد "هام جدا"

darsh4english
22-09-2009, 05:58 AM
:38:ياريت يا جماعة حد يقولنا ايه اللي هايحصل بعد ما قدمنا في الاكاديمية ......ادينا روحنا

قدمنا وخدنا وصل , والموظف قالي سيب رقم تليفونك وهانبقي نتصل بيك واللي فيه الخير يقدمة

ربنا........انا لم اعترض علي اخر جملة ...........بس ايه اللي سيب رقم تليفونك ...ده زي اللي

بيقول "عدي علينا بكرة يا سيد وابقي خد الباب وراك" ليه فيه غموض .........محدش فاهم حاجة

الكل بيفتي.....ومحدش عارف حاجة في اي حاجة......والراجل المحترم المؤهل العالي

الناضج الفاهم الواعي والمدرك والحاصل علي شهادات زي ال icdl وال toefl واللي عام ماجستير

ودراسات عليا ...هو اللي يتبهدل
....انا مش فاهم ازاي يعني ......يا جدعان حرام..........

من الاخر كده المتعاقدين عبارة عن فئران تجارب .......لان مفيش تخطيط خالص من المسؤلين عن مصيرهم

هو كل يوم يقولوا يا ترا ايه الخطوه الجايه يا تري ايه ........ايييييييييييييييييييييييييه
العيال دي مش هاتجيبها لبره خالص ........بس انا عارف ايه الخطوه الجايه.....ها يقولك " من اجل تكافؤ الفرص

في التعيين ومن اجل العمليه التعليمية...ب ال صلي ع النبي كده احنا قررنا نستني الناس اللي مش عامله

دبلومه لم تعمل الدبلومة علشان حرام ده ممكن يكون فيهم اخوك او ابن عمك ...........وفي لحظة يكون شرط

الدبلومه سنتين من كليات التربيه ..........وطبعا يا متعقدين يا حبايبي اللي خلاكو صبرتو السنيييييييييييين

دي كلها ها تيجي علي سنتين لا راحو ولا جم..........بعد السنتين ........الجمل: طيب والناس اللي واخدة

ملاحق دي مش لازم نستناها ولا اية ايه النداله دي .............بعد الملاحق ..الجمل : احنا كنا قلنا علي

ال icdl كله تمام يا جماعة ....طيب انا عايز toefl وياريت يكون عليه امضة رئيس جامعة اوروبيه ..متخافوش

اي جامعه ....ممكن كامبريدج ...ممكن اكسفورد..اي جامعه علشان مصعبهاش عليكوا ....واخيرا شهاده من ات

اتنين موظفين من المجلس المحلي ب حسن سير وسلوك.......وطبعا الكشف الطبي دي حاجة منتهيه ....

الجمل: لازم نتاكد ان المعلم المساعد الحديث يمتلك خمسه صوابع بيده وذلك لضمان جوده التعليم...........

عدد شعرات الراس لا يتعدي ال 8475 شعره........ومن اجل التسهيل لن نضع شروطا علي الشارب واللحيه

.....الطول لا يقل عن 100 سنتيمتر ولا يزيد عن 102 سم ........الوزن عادي ..خلي الشباب تاكل وتبرطع....

طارق ممدوح ذكي محمد
22-09-2009, 07:35 AM
ربنا يكون في عون اخوانا المتعاقدين

وفي عون كل الشباب الباحث عن فرصة عمل

في هذه الايام العصيبة على الجميع

tetoo_19
22-09-2009, 03:39 PM
الهدف ياأخي انك تتعين مكان حد طلع علي المعاش او توفي لكن تنمية ادارية لالالالالالالالالا
ده هو المستحيل .هيفضلوا يقولو عايز دورات ويطلبوا شهادات لغايت ميفضي مكان لينا .بس خدبالك من الكوسة دي
أكلة مشهوره اوووووووووووووووووووووووووي في مصر المحروسة دي ممكن تتكل من غير دورات او شهادات او اي مصوغات للتعين . ربنا يكون في عون الغلابة وحسبي الله ونعم الوكيل.

master Osama
23-09-2009, 04:07 PM
فيه تخطيط لكننا لا نقرأ

وهذا الدليل
You can see links before reply