المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : الموضوع ساهل وبسيط انت تقدر تثبت

jaber4u079
17-09-2009, 01:52 PM
ايوة ممكن كلنا نثبت بسهولة قولولى ازاى
بعد كام يوم هتفتح الدراسة أول يوم مدير المدرسة ميلقيش أى مدرس مساعد فى المدرسة يسائل اية الحكاية الحكاية اصلى المدرسين بالعقد كلهم على مستوى الجمهورية اتفقوا مايجوش الا لما تتحل مشكلتهم حل نهائى تخيل معايا الموقف خصوصا انى ثلث قوة كل مدرسة بالعقد
اتمنى تكو نو فهمتونى
مين هياخد المبادرة للدعوة للموضوع

naylovepoet
17-09-2009, 02:02 PM
لا ياأخى سياسة اإعتصامات والمظاهرات سياسة الخوارج وهى مأخوذة من الغرب انما تطلب حقك بالطرق المشروعه

لــؤلــؤة
17-09-2009, 10:54 PM
فهمنا قصدك اخي الكريم

لكن الحكومة مش بتيجي بلوي الدراع ( زي ما بنقول )

بالعكس ممكن يقولوا : شوفوا أدي المدرسين إلي عايزين يتثبتوا من اولها بيعملوا اعتصامات واحتجاجات

حتى لو عملنا كده مش هنتثبت بالطريقة دي

يا اخي

فات الكتير ما بقى غير القليل

ان شاء الله التثبيت قريب

وبعدين انت اكيد سمعت ان الاداريين عملوا قبل كده احتجاجات واعتصام عن الشغل علشان ياخدوا الكادر

والنتيجة ايه؟؟؟

حتى الآن لم يحصلوا على مليم واحد

قمر السويس
18-09-2009, 09:31 PM
انت تفتكر يعنى ان الحكومه هتعبرنا
لأ طبعا
كان غيرنا أشطر
(وافوض أمرى إلى الله أن الله بصيرا بالعباد)

tetoo_19
22-09-2009, 03:17 PM
ياجماعة اية الياس ده احنا لازم نطالب بحققنا في كل مكان في كل منتدي نستخدم وسيلة الضغط الاعلامي نظهر في كل ندوة نعلن عن مشكلنا نكو لينا نقابة وبالطرية دي هنبقي قوة لايستهان بيها وبعدها ناخد حقنا (لا ضاع حق وراءة طالب)

ra23sh
22-09-2009, 05:54 PM
يا جماعة احنا بدانا حملة من فترة لاسترداد حقوقنا وبدات تؤتي ثمارها وان شاء الله مستمرين للنهاية انضموا لنا وشاركونا وتابعوا اخر اخبار الحملة على بوابة الثانوية
You can see links before reply
وايضا انضموا لنا على الجروب الخاص بالمتعاقدين على الفيس بوك
You can see links before reply

ahmedshitos
23-09-2009, 01:11 AM
انت الله مع الصابرين اذا صبروا

متعاقد مظلوم
23-09-2009, 03:17 PM
ايوة ممكن كلنا نثبت بسهولة قولولى ازاى
بعد كام يوم هتفتح الدراسة أول يوم مدير المدرسة ميلقيش أى مدرس مساعد فى المدرسة يسائل اية الحكاية الحكاية اصلى المدرسين بالعقد كلهم على مستوى الجمهورية اتفقوا مايجوش الا لما تتحل مشكلتهم حل نهائى تخيل معايا الموقف خصوصا انى ثلث قوة كل مدرسة بالعقد
اتمنى تكو نو فهمتونى
مين هياخد المبادرة للدعوة للموضوع

اسمح لي احييك علي جرأتك وعلي فكرة انته صح لكن بتقول لمين الناس دي عايشة مستسلمة عاملين زي العابد اللي قاعد في المسجد ومستني لما ربنا يرزقة (( طيب ما تسعي وتجيب رزقك)) ووللأسف فية ناس قاعدة بتقطع في نفسها وتطالب بحقوق الناس اللي مكبرة دي ووللأسف برضة لو الناس اللي بتسعي للتثبيت دي نجحت الناس اللي مكبرة دي هتكون معاهم (( امرنا لله))
دا فية ناس بقيلها 10 سنين شغالين بالإجر وبالعقد واخرتها اية مفيش مرتبهم ثابت والحمد للة ومبيزيدش جنية واحد وكأنهم مش بني ادمين لهم الحق في الحياه ال 300 قرد اللي بناخدهم هيعملو اية ياراجل دا كيلو اللحم دلوقتي اقل حاجة 40 جنية يعني مرتبك كلة لوفكرت تطبخ طبخة مش هيكفي
زفي النهاية انا بشكرك علي موقفك وربنا يوفقك يارب للي بتتمناه