المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : حد يفيدنى بسرعه أرجوووووووووووووووووكم

sally2009
04-03-2011, 10:30 AM
السلام عليكم
أنا من المنوفيه وطبعت ورق الاكاديميه بتاع التقارير الجديده للموجه والمدير ... وطبعا المدير والموجه مش عارفين بتتملى ازاى ولم يتم تدريبهم عليها... هل يا ترى المفروض هنقدم التقارير عباره عن 3 ورقات للموجه وورقتان للمدير فقط ..ولا هيكون فيه أربع نسخ بالأربع زيارات .... يا ريت حد يفهمنى لأنى لم أقدم أوراقى حتى الان ولا أحد عندى فى الاداره يعرف شيئا عن هذه التقاير !! وكمان بيقبلوا من الناس التقارير القديمه بتاع مرضى وغير مرضى .. وهذا خطأ ... أرجو الافاده سريعا ممن قدموا أوراقهم...جزاكم الله خيرااااااااااااا

السنبسي
04-03-2011, 01:55 PM
السلام عليكم
أنا من محافظة قنا وحتي الآن لم يقدم أحد في الإدارة لعدم فهم المسؤلين , بس اللي أقدر أقول لك لا تقلق . فإن عدم الفهم حالة عامة

sally2009
04-03-2011, 11:14 PM
يبقى بجد ربنا يستر ... محدش فاهم حاجه...انا خايفه يكون كل ده علشان يعطلونا ومندخلش الامتحان...والوزاره تقول احنا بنعمل امتحانات والناس اللى مش بتدخل

sondok2
05-03-2011, 12:16 PM
كلها اوراق روتينية مالهاش اي لزمة المفروض يكون في اتصال بين الادارات التعليمية و اكاديمية المعلم تستمد بياناتها منهم مش دايما يورطونا واحنا اللي لازم ندور على ورقنا ونلف ونصرف ونروح ونيجي لحد ما نتعب ...!!!! الله يعين بس

sally2009
05-03-2011, 02:13 PM
الاحصاء فى ادارتنا التعليميه رفضت تاخد الورق على أرع نسخ بالأربع زيارات .. ومش راضيين ياخدو الا نسخه واحده فقط...أعمل ايه....هل الأكاديميه هترفض ولا تقبل على الوضع ده...أرجو الافاده من أى حد تبع أكاديمية طنطا وقدم أوراقه للاكاديميه

مدرسة علوم
05-03-2011, 02:31 PM
انا اسفة لو ماعرفتش اوضح لك كويس يا سالى
انا قصدت ..

الزيارة الاصل الاولى للموجه ( الثلاث ورقات ) و المدير ( الثلاث ورقات)
الزيارة الاصل التانية للموجه ( الثلاث ورقات ) و المدير ( الثلاث ورقات )
الزيارة الاصل الثالتةللموجه ( الثلاث ورقات ) و المدير( الثلاث ورقات )
الزيارة الاصل الرابعة للموجه ( الثلاث ورقات ) و المدير ( الثلاث ورقات )

و قلت لك فيه ورقة زيادة للموجه و هى ورقة التقييم النهائى
يعنى الموجه 13 ورقة
و المدير 12 ورقة

انا مش المنوفية بس حبيت اوضح لك يا سالى

sally2009
05-03-2011, 02:43 PM
أيوه أنا فاهمه وعملت أربع زيارات مختلفه أصل ... بس المشكله فى الاحصاء مش راضيين يقبلوها ...أعمل ايه...؟؟؟

sally2009
05-03-2011, 02:46 PM
طيب الأكاديميه ليه مش بتتابع الادارات وتقول لهم التعليمات .. يعنى أنا أقدم الورق صح ويرجعونى بيه ويقوله مش هناخد الا زياره واحده بس أنا بصراحه مش عارفه أتصرف ازاى ...!!!

مدرسة علوم
05-03-2011, 03:43 PM
المهم دلوقتى تشوفى زمايلك و خصوصا اللى فى تخصصك و مرحلتك قدموا ورق ازاى
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

fawzy87
06-03-2011, 01:54 PM
لو سمحت يا جماعة أنا أدخلت الرقم السرى كذا مرة وبيقوللى ليس لك صلاحيات الدخول ممكن حد يفيدنى ف الموضوع ده مع العلم إنى رحت الادارة و لقيت رقم البطاقة والكود والرقم السرى مطابقين للى معايا بس يا ترى المشكة فيييييييييييييين عشان زهقت ...

دينا احمد
06-03-2011, 02:36 PM
بصى الورق مش بيتكتب فيه مرضى وغيرمرضى احنا المعلمين المساعدينفى المدرسه عندنا ملوا الورق وخلصوه بيبقى فى مربعات صغيرة فى كل الصفحات المدير كاتب فيها علامة زى دى x ومش كاتبين كلام غير البيانات الشخصية ده اللى انا شوفته والله اعلم

خير زاد
06-03-2011, 10:11 PM
المشكلة ان عرفنا من الاكاديمية والمجيرية ان لازم المدير او الموجه يكون حاصل على دورة تدريبية لتقييم المعلم المساعد والمفروض ان اسماءهم موجودةفى كشوفات فى المديريات والموجهاللى هيكتب ويمضى على استمارة وهو غير حاصل علىالدورة دى الورق يبقى مالوش لازمة دا غير ان الموجه هيتعرض للمساءلة
حد يعرف حاجة عن الكلام دا لو حد سال هيعرف
ارجو الافادة ضرروروى

خير زاد
06-03-2011, 10:17 PM
الاستاذ اللى بيدخل ويقولولو
ليس لك صلاحيات الدخول حصلت معايا وطلع انهم مسجلنى كمعلم وليس معلم مساعد