المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : تفتكروا هيحصل ايه للمعلمين المساعدين الجدد بعد تثبيتنا بإذن الله ؟؟؟؟ والمنتدى بتاعنا

emad22
21-12-2010, 07:50 PM
وتفتكروا يا أخوانا إن شاء الله بعد تثبيتنا على درجة معلم وده أكيد بإذن الله لأن كل المؤشرات بتقول إن التثبيت أصبح قريباً جداً جداً بإذن الله

هنجتمع فين فى المنتدى لان صفحة كادر المعلم المساعد ويوميات معلم مساعد هتبقى للمعلمين المساعدين الجدد يناقشوا مشكلاتهم المستقبلية مع الوزارة ويقعدو يقولوا ويعيدوا عايزين نتثبت عايزين نتثبت ومفيش حد يسأل فيهم زينا كده وينادوا ويناشدوا وبردوا مفيش حد هيسأل ويحلموا وينقلوا أخبار وواحد يقول انا سمعت والتانى يقول انا كنت فى الإدارة وواحد تانى يقول انا كنت فى المديرية انهارده وواحد ثالث يقول خلاص انا عمى مش عارف شغال فى مكتب الوزير واكدلى الخبر وفلان وعلان .............

وعلى ايامهم هيكون فى ايه شروط للتثبيت على ايامهم أنا أفتكر انه هيكون فى

1- إمتحان كادر وتكون الوزارة تضيف فيه امتحانات غير الإنجليزية والفرنسية والايطالية
2-شهادة icdl ويكون فيها 20 موديول
3- محو أمية 50 مواطن وانك يكون معاك شهادة محو أميه بردوا
4- شهادة حسن سير وسلوك وتمضيها من المدير بتاعك والموجه واولياء الأمور والتلاميذ طبعاً والعامل بتاع المدرسه لانه ثابت مش مؤقت طبعاً ودى مهمه جداً
5- شهادة مختومة وموقعة من 20 موظف تفيد ان معاك الابتدائية اكيد
6- إقــــــرار يفيد بانك مقر بانك ما تستلمش مرتبك بتاع كل شهر الا بعد مرور 3 شهور من نهايته
7-إقرار بانك بتحب الوزير وموافق على كل حاجة يقولها
8- شهادة من ابوك انه لسه بيصرف عليك ودى اساسية ومهمه
كملوا إنتوا بقا أسف طيب واحنا هنروح فين إقتراح للمنتدى
نرجوا إنشاء صفحة خاصة لنا لاننا دفعة مميزة جداً جداً بجد هنروح فين يعنى
" صفحة المعلم اللى كان مساعد واستحمل "
شكراً وربنا معانا ومعاهم

ahmdd12975
21-12-2010, 08:17 PM
جزاكم الله تعالى خيرا

ابو روان 2000
21-12-2010, 08:45 PM
والله انت اكيد بتهزر ده كلام يا راحل

حازم دهب
21-12-2010, 09:48 PM
تصدقو انا خايف الاقى شهادة icdl بتاعتى تكون ضاعت والله ومتكنش وصلت ساعتها الواحد يعمل ايه

abdo500
21-12-2010, 09:49 PM
تصدق عمر ما فى دفعة معلمين مساعدين هتعانى زى ما إحنا ما عانينا
اعتقد ممكن جدياً
يمنعوا يشغلوا حد اسمه معلم مساعد ولو عمل حتى زى ما حضرتك بتقول
يا عزيزى لن يغلطوا الغلطة مرتين لان المعلمين المساعدين بتوع الدفعة دى خلوا الوزارة والوزير يلف حولين نفسه

abdo500
21-12-2010, 09:54 PM
You can see links before reply