المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : رحيل المدير الفنى / ''مانويل جوزيه عن تدريب النادى الاهلى''

dream
11-05-2009, 11:06 PM
لجنة الكرة بالنادى الأهلى برئاسة الكابتن حسن حمدى وافقت فى اجتماعها صباح اليوم على
رحيل المدير الفنى البرتغالى للفريق الأول مانويل جوزيه بناء على رغبته.

You can see links before reply

و كانت لجنة الكرة قد عقدت صباح اليوم اجتماعها عقب نهاية مران الفريق الصباحى ، و هو الاجتماع الذى أعتذر فيه جوزيه عن ألاستمرارا فى

مهمته كمدير فنى للفريق الكروى الأول بالنادى الأهلى للموسم المقبل ، معلناً رحيله بنهاية الموسم الجارى.

كما أعلن أيضا من قبل فأن جوزيه سيقوم بتدريب المنتخب الأنجولى بعد تركه للنادى الأهلى ،و قررت لجنة الكرة بالنادي الأبقاء على الجهاز المعاون

بالكامل لقيادة الفريق في الموسم المقبل مع المدير الفني الجديد الجارى البحث عنه لقيادة الفريق خلال المواسم المقبلة

وستكون أخر مباراة سيخوضها جوزيه كمدير فنى للفريق ستكون مباراة الأهلى أمام سانتوس الأنجولى فى أياب دور الـ16 من بطولة الكونفدرالية و

المقرر لها 31 منمايو الجارى .

يذكر أن عقد مانويل جوزيه مع الأهلى ينتهى بنهاية الموسم المقبل ، و لكن صاحب الـ62 عام فضل أنهاء مسيرة ناجحة بكل المقاييس مع الأحمر ،

شهدت حصد العديد و العديد من الألقاب و البطولات و تحقيق الكثير من الانجازات و الأرقام القياسية .

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

1 - ما رائيك بقرار " مانويل جوزية " برحيلة عن النادى الاهلى وتدريب منتخب انجولا ً ؟
3- من تراه جيدا ً الان ليحتل مكانه جوزية لتدريب النادى الاهلى ؟

شمس بياض
12-05-2009, 12:30 AM
فى ستين ----- سلامة

احنا محتاجين من ينهض بابنائنا سواء اهلاويه او زملكاويه

فى النهايه هم محصلة الكرة المصريه

وربنا يخلصنا من عقدة الخواجة على خير

طارق ممدوح ذكي محمد
12-05-2009, 12:36 AM
- ما رائيك بقرار " مانويل جوزية " برحيلة عن النادى الاهلى وتدريب منتخب انجولا ً ؟

قرار صائب جدا
مش بس النتائج كان واضح من العام الماضي انه اعطى اللي عنده ، وكمان البطولات اللي اخدها مع لاعبي النادي الاهلي خلته يخاف اكتر وما يكونش عنده اي تفكير في مخاطرة بسيطة وهي ان يدفع بلاعبين جدد في المباريات وده عيب خطير عانى منه جوزيه في الفترة الاخيرة
والله انا شايف ان المدرب المصري لازم ياخد فرصته مع الاهلي وخاصة في الظروف الاقتصادية الحالية شيء مستفز المبالغ الضخمة اللي بياخدها المدير الفني الاجنبي وفي النهاية هو بشر يخطي ويصيب واكبر مثال على ذلك جوزيه ... يبقى نوفر فلوسنا ونخلي خيرنا لولادنا وارشح طارق العشري المدرب المتزن الطموح واللي اسمه على اسمي وده المهم :)

عز وحيد
12-05-2009, 01:20 AM
1 - ما رائيك بقرار " مانويل جوزية " برحيلة عن النادى الاهلى وتدريب منتخب انجولا ً ؟

هو ده جوزيه الى ياما قال وغلط فى ناس كتير من ضمنها انه قال ولا بلاش ________________
2 - ما هى الأسباب الحقيقية فى رائيك برحيل مانويل جوزية عن النادى ؟
أقول انا بقى رأيى الى هو اعتقد انه اقرب للصح جوزيه شاف الفرق المصرية بدأ يظهر فيها لعيبة كويسة ومش قادر يشتريها كله زى ما كان بيعمل قبل ده يعنى بمعنى أصح الى كان بيكسب به الاول ما قدرش يعمله دلوقتى
كمان وده الاهم بقى عودة المرد الأبيض الى دايما بيخاف منه وكان دايمابيحاول يقتله بأخذ لعيبته منه ومحاولة اخذ اى لاعب يحاول ان الزمالك ياخده بصراحة من الاخر انا مشبحب جوزيه ده خالص وده لغروره مش عشان حاجة تانية ________________
على علوكا ولا الى تختاره انا مش هتدخل بالموضوع ده بس انصحكم بعلى علوكا

شكرا استاذة احلام على موضوعك الجميل وانا بهزر فى موضوع على علوكا اوعى حد يزعل منى يا جماعة
ربنا يوفق الجميع الى ما فيه الخير

طارق ممدوح ذكي محمد
12-05-2009, 01:39 AM
أقول انا بقى رأيى الى هو اعتقد انه اقرب للصح جوزيه شاف الفرق المصرية بدأ يظهر فيها لعيبة كويسة ومش قادر يشتريها
بدليل ان المنتخب مش لاقي لعيبه واتعادل مع زامبيا بالعافية وربنا يستر من اللي جاي

كمان وده الاهم بقى عودة المرد الأبيض الى دايما بيخاف منه
بامارة ايه يخاف منه بامارة الستة والمركز العاشر اللي بتلعبوا عليه الموسم ده والبترول اللي اتعادلتم معاه بالعافية النهاردة

وكان دايمابيحاول يقتله بأخذ لعيبته منه
اه وهوه كمان اللي بيعمل مشاكل بين الزمالك واللاعيبه زي جمال وشيكابالا ومحمد صبري و......... و ......... الخ وكمان هوه السبب في المهازل والمجاززر اللي بتحصل بين اعضاء نادي الزمالك ورئيسهم السابق مرتضى منصور والغاء الانتخابات والاحكام القضائية و.............. و............... كل ده جوزيه السبب فيه بصراحه

ومحاولة اخذ اى لاعب يحاول ان الزمالك ياخده
تعرف يا عز انتم لو جبتم لعيبة مانشتر برده هتفضلوا في وضعكم ده عارف ليه لان المشكلة في الدماغ وطالما الدماغ تعبانه عندكم عمره الزمالك ما هيتقدم

لا يا عز يا اخويا انا ابتديت اقلق عليك بجد ايه حالة الفصام اللي الزمالكاوية عايشين فيها دي

بيقولك زملكاوي راح لطبيب نفسي وبعد ما بدأ يفضفض ويطلع اللي جواه لقى الدكتور مدد جنبه ع الشزلونج وقعد يعيط ... يعيط ... يعيط
المريض قاله معلش يا دكتور ما كنتش اعرف انك انت كما زملكاوي .:28:

monsieur_sadek
12-05-2009, 01:56 AM

القرار صائب ليس لعيب فى جوزيه ولا لأنه أنهى ما عنده فهذا الكلام غير دقسق ولنا فى تجربة السير الكس فيرجسون المثل فالرجل تولى المهمة بعد حسنى مبارك على طول ( 1986) لحد النهاردة وأول دورى أخذه بعد ست سنوات من توليه المهمة ومع ذلك لم نسمع من يقول أنه مدرب فاشل او كفايه عليه كده ________________

ما هى الأسباب التى جعلت حسن شحاته يترك المقاولون العرب بعد الفوز ببطولة كأس مصر وهو فى الدرجة الثانية ثم كأس السوبر ليدرب منتخب مصر ؟ هل بسبب المال أم ليقفز من السفينة الغارقة ؟ أم لأنه مدرب طموح يريد أن ينتقل الى مستوى أعلى من الأندية مهما كان حجمها ؟
اذا عرفت الحل فاتصل بالخط الساخن ستة واحد سته صفر اربعة ثلاثةواحد صفر والجايزة مفاجأة
أما الأخ العزيز اللى بيقول أنه مش هيقدر يشترى لعيبة فأقول له وماذا فعل ناديك من أشترى ومن سيشترى أعد لك اللاعيبة والا انت عارفهم ولا هو الاهلى اللى بيشترى بس؟؟؟؟
وبخصوص نادى الزمالك ومستاه اللى يخوف الأهلى هو عمل ايه بعد الماتش ده رجع تانى لما كان عليه ( هزيمة بالثلاثة - وتعادل سلبى ) اعتقد انه لسه بدرى عليكو على ما تفوقوا من اللى انتو فيه !!!!!
هل نتائجه الاخيرة السيئه مع الاهلى والخروج من افريقيا مبكرا , أم للاعلامين دور فى ذلك !
وهيا ايه نتايج الاهلى السيئة التعادل وغيرنا الهزيمة عنده بقت ادمان حتى الاسماعيلى اللى مكانش يحلم انه ينافس حصيلته من الهزايم 9 فى عين العدو ( مش بقولوكوا ادماااااان )
النتيجة السلبية الوحيد هى الخروج من دورى الابطال الى الكونفيدرالية ( وعسى أن تكرهوا شيئا وهو خير لكم )________________

التاريخ يثبت عدم صلاحية المدرب الوطنى مع الأهلى والزمالك فالمصرى يتأثر بالجماهير والاعلام ويخرج من التركيز فى المباريات بهتاف من المشجعين أما الأجنبى فلا !!!!
وربنا يوفق الادارة فى اختيار المدرب الجديد

شمس بياض
12-05-2009, 01:06 PM
بيقولك زملكاوي راح لطبيب نفسي وبعد ما بدأ يفضفض ويطلع اللي جواه لقى الدكتور مدد جنبه ع الشزلونج وقعد يعيط ... يعيط ... يعيط
المريض قاله معلش يا دكتور ما كنتش اعرف انك انت كما زملكاوي .
فردعليه الطبيب وانت الصادق على الكرة المصريه وحال الحكومه المصريه لاتسر عدو ولا حبيب
انهيار على جميع المستويات :28:
اصلنا نعيش فى عصر اضمحلال الدوله ربك يستر

dream
12-05-2009, 06:46 PM
فى ستين ----- سلامة

احنا محتاجين من ينهض بابنائنا سواء اهلاويه او زملكاويه

فى النهايه هم محصلة الكرة المصريه

وربنا يخلصنا من عقدة الخواجة على خير

آمين

شكرا على الرد اختى نور

dream
12-05-2009, 06:54 PM
- ما رائيك بقرار " مانويل جوزية " برحيلة عن النادى الاهلى وتدريب منتخب انجولا ً ؟

قرار صائب جدا
مش بس النتائج كان واضح من العام الماضي انه اعطى اللي عنده ، وكمان البطولات اللي اخدها مع لاعبي النادي الاهلي خلته يخاف اكتر وما يكونش عنده اي تفكير في مخاطرة بسيطة وهي ان يدفع بلاعبين جدد في المباريات وده عيب خطير عانى منه جوزيه في الفترة الاخيرة
والله انا شايف ان المدرب المصري لازم ياخد فرصته مع الاهلي وخاصة في الظروف الاقتصادية الحالية شيء مستفز المبالغ الضخمة اللي بياخدها المدير الفني الاجنبي وفي النهاية هو بشر يخطي ويصيب واكبر مثال على ذلك جوزيه ... يبقى نوفر فلوسنا ونخلي خيرنا لولادنا وارشح طارق العشري المدرب المتزن الطموح واللي اسمه على اسمي وده المهم :)

شكرا على الرد استاذ طارق

واطالب مع حضرتك

بتعيين مدرب مصرى

dream
12-05-2009, 07:08 PM

هو ده جوزيه الى ياما قال وغلط فى ناس كتير من ضمنها انه قال ولا بلاش ________________
أقول انا بقى رأيى الى هو اعتقد انه اقرب للصح جوزيه شاف الفرق المصرية بدأ يظهر فيها لعيبة كويسة ومش قادر يشتريها كله زى ما كان بيعمل قبل ده يعنى بمعنى أصح الى كان بيكسب به الاول ما قدرش يعمله دلوقتى
كمان وده الاهم بقى عودة المرد الأبيض الى دايما بيخاف منه وكان دايمابيحاول يقتله بأخذ لعيبته منه ومحاولة اخذ اى لاعب يحاول ان الزمالك ياخده بصراحة من الاخر انا مشبحب جوزيه ده خالص وده لغروره مش عشان حاجة تانية ________________
على علوكا ولا الى تختاره انا مش هتدخل بالموضوع ده بس انصحكم بعلى علوكا

شكرا استاذة احلام على موضوعك الجميل وانا بهزر فى موضوع على علوكا اوعى حد يزعل منى يا جماعة

ربنا يوفق الجميع الى ما فيه الخير

ليه كده ياعز

بتهاجم جوزيه ليه؟

علشان درب الاهلى

يعنى لو الزمالك اتعاقد معاه

هيبقى احسن مدرب فى التاريخ ولا ايه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

واحنا عمرنا ما نزعل منك

غير ما تغير الزمالك

:)

dream
12-05-2009, 07:11 PM
أقول انا بقى رأيى الى هو اعتقد انه اقرب للصح جوزيه شاف الفرق المصرية بدأ يظهر فيها لعيبة كويسة ومش قادر يشتريها
بدليل ان المنتخب مش لاقي لعيبه واتعادل مع زامبيا بالعافية وربنا يستر من اللي جاي

كمان وده الاهم بقى عودة المرد الأبيض الى دايما بيخاف منه
بامارة ايه يخاف منه بامارة الستة والمركز العاشر اللي بتلعبوا عليه الموسم ده والبترول اللي اتعادلتم معاه بالعافية النهاردة

وكان دايمابيحاول يقتله بأخذ لعيبته منه
اه وهوه كمان اللي بيعمل مشاكل بين الزمالك واللاعيبه زي جمال وشيكابالا ومحمد صبري و......... و ......... الخ وكمان هوه السبب في المهازل والمجاززر اللي بتحصل بين اعضاء نادي الزمالك ورئيسهم السابق مرتضى منصور والغاء الانتخابات والاحكام القضائية و.............. و............... كل ده جوزيه السبب فيه بصراحه

ومحاولة اخذ اى لاعب يحاول ان الزمالك ياخده
تعرف يا عز انتم لو جبتم لعيبة مانشتر برده هتفضلوا في وضعكم ده عارف ليه لان المشكلة في الدماغ وطالما الدماغ تعبانه عندكم عمره الزمالك ما هيتقدم

لا يا عز يا اخويا انا ابتديت اقلق عليك بجد ايه حالة الفصام اللي الزمالكاوية عايشين فيها دي

المريض قاله معلش يا دكتور ما كنتش اعرف انك انت كما زملكاوي .:28:

ههههههههههههههههههههههههههههههههه

هههههههههههههههههههههههههههههههه

ههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه

ربنا يخليك استاذ طارق

اضحكتنى

dream
12-05-2009, 07:15 PM

القرار صائب ليس لعيب فى جوزيه ولا لأنه أنهى ما عنده فهذا الكلام غير دقسق ولنا فى تجربة السير الكس فيرجسون المثل فالرجل تولى المهمة بعد حسنى مبارك على طول ( 1986) لحد النهاردة وأول دورى أخذه بعد ست سنوات من توليه المهمة ومع ذلك لم نسمع من يقول أنه مدرب فاشل او كفايه عليه كده

ما هى الأسباب التى جعلت حسن شحاته يترك المقاولون العرب بعد الفوز ببطولة كأس مصر وهو فى الدرجة الثانية ثم كأس السوبر ليدرب منتخب مصر ؟ هل بسبب المال أم ليقفز من السفينة الغارقة ؟ أم لأنه مدرب طموح يريد أن ينتقل الى مستوى أعلى من الأندية مهما كان حجمها ؟
اذا عرفت الحل فاتصل بالخط الساخن ستة واحد سته صفر اربعة ثلاثةواحد صفر والجايزة مفاجأة
أما الأخ العزيز اللى بيقول أنه مش هيقدر يشترى لعيبة فأقول له وماذا فعل ناديك من أشترى ومن سيشترى أعد لك اللاعيبة والا انت عارفهم ولا هو الاهلى اللى بيشترى بس؟؟؟؟
وبخصوص نادى الزمالك ومستاه اللى يخوف الأهلى هو عمل ايه بعد الماتش ده رجع تانى لما كان عليه ( هزيمة بالثلاثة - وتعادل سلبى ) اعتقد انه لسه بدرى عليكو على ما تفوقوا من اللى انتو فيه !!!!!
هل نتائجه الاخيرة السيئه مع الاهلى والخروج من افريقيا مبكرا , أم للاعلامين دور فى ذلك !
وهيا ايه نتايج الاهلى السيئة التعادل وغيرنا الهزيمة عنده بقت ادمان حتى الاسماعيلى اللى مكانش يحلم انه ينافس حصيلته من الهزايم 9 فى عين العدو ( مش بقولوكوا ادماااااان )
النتيجة السلبية الوحيد هى الخروج من دورى الابطال الى الكونفيدرالية ( وعسى أن تكرهوا شيئا وهو خير لكم )

التاريخ يثبت عدم صلاحية المدرب الوطنى مع الأهلى والزمالك فالمصرى يتأثر بالجماهير والاعلام ويخرج من التركيز فى المباريات بهتاف من المشجعين أما الأجنبى فلا !!!!

وربنا يوفق الادارة فى اختيار المدرب الجديد

اعتقد يا استاذ منصور

مش علشان المدرب المصرى مش كان له حظ موفق مع الاهلى

يصبح الجميع غير كفا لتدريب الاهلى

وممكن جدا ان يدربه مصرى ويتمالك اعصابه

ولا يتاثر باى شئ

شكرا على رد حضرتك

dream
12-05-2009, 07:18 PM
فردعليه الطبيب وانت الصادق على الكرة المصريه وحال الحكومه المصريه لاتسر عدو ولا حبيب

خلى عندك امل استاذه نور

ربنا يجعل الايام القادمة احسن باذن الله

dream
12-05-2009, 07:19 PM

خلى عندك امل استاذه نور

ربنا يجعل الايام القادمة احسن باذن الله