المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : مواعيد التقدم للدبلومه التربوى جامعه الزقازيق

lilaa
04-08-2010, 03:44 AM
بسم الله الرحمن الرحيم
من فضلكم ممكن حد يقولى مواعيد التقدم لدبلومه التربوى جامعه الزقازيق تبدأ امتى وتنتهى امتى والاوراق المطلوبه والمصاريف
وهل لازم ندفع المصاريف مع التقديم
يارب حد يرد عليه ضرورى
:18::18::18::38::38:

شيماء سالم
05-08-2010, 08:38 PM
بسم الله الرحمن الرحيم
من فضلكم ممكن حد يقولى مواعيد التقدم لدبلومه التربوى جامعه الزقازيق تبدأ امتى وتنتهى امتى والاوراق المطلوبه والمصاريف
وهل لازم ندفع المصاريف مع التقديم
يارب حد يرد عليه ضرورى
:18::18::18::38::38:

انا سحبت الملف يوم 3/8 /2010 بالشهادة المؤقته ودولى اذن دفع قيمته 550 وقالوا التسليم يوم 11/8/2010 اه لازم ندفع الفلوس قبل مانسلم الورق وياريت نتواصل اكتر عن طريق ايميل عشان اعرف منك هنملى الورق ازاى اصل انا محتاسه واتشرف بمعرفتك

مازن2000
06-08-2010, 03:40 PM
انا كمان سحبت الاوراق وبصراحه محتار المواد كتير ومش عارف اختار الماده الاختيارى بس فى ناس صحابى قوليلى ماده التربيىة الصحيه احسن واسهل ياريت نتواصل علشان نعرف ها نعمل ايه وها نقدم ازاى

شيماء سالم
06-08-2010, 03:47 PM
انا كمان سحبت الاوراق وبصراحه محتار المواد كتير ومش عارف اختار الماده الاختيارى بس فى ناس صحابى قوليلى ماده التربيىة الصحيه احسن واسهل ياريت نتواصل علشان نعرف ها نعمل ايه وها نقدم ازاى

هو انت نظام العام الواحد تفرغ ولا السنتين اصل انا مش معايا ورقة اختيار المواد وياريت ترد عليا انا معايا ورقتين طلب التحاق ورقة دخول الامتحان واذن دفع واختيار التربية والتعليم فى ادارة اية

مازن2000
06-08-2010, 03:54 PM
ايوا نظام العام الواحد ولسه ساحب الاوراق امبارح بس وياريت يوم تروحوا تقدموا تعرفونى نورح مع بعض وانا كمان ليا ناس هناك اعرفهم ممكن يخلصونا

مازن2000
06-08-2010, 03:57 PM
هى ورقه بالمواد المقررة فى الترمين الاول والثانى ومن ضمنهم ماده اختيارية

شيماء سالم
06-08-2010, 04:00 PM
ايوا نظام العام الواحد ولسه ساحب الاوراق امبارح بس وياريت يوم تروحوا تقدموا تعرفونى نورح مع بعض وانا كمان ليا ناس هناك اعرفهم ممكن يخلصونا

بس انا مش معايا ورقة اختيار المواد دى انا معايا ورقتين طلب التحاق ورقه دخول الامتحان واذن الدفع وبتاعت التربيه العملى وكانوا بيقولوا التسليم يوم 11/8 مش تعرف اخر ميعاد امتى

مازن2000
06-08-2010, 04:06 PM
انا معرفش اخر معاد امتى بالظبط ها اعرف بكرة اكيد انشاء الله وها اقولكم بس ياريت نفضل ةعلى اتصال علشان نقدر نشوف فى ورق تانى ناقص ولا هو كدا ولا فى ورق زايد ياريت نتواصل على طول

شيماء سالم
06-08-2010, 04:11 PM
انا معرفش اخر معاد امتى بالظبط ها اعرف بكرة اكيد انشاء الله وها اقولكم بس ياريت نفضل ةعلى اتصال علشان نقدر نشوف فى ورق تانى ناقص ولا هو كدا ولا فى ورق زايد ياريت نتواصل على طول

ان شاء الله بس ياريت تقولى على الورق اللى انتا سحبته واخر ميعاد التسليم ياريت تقولى لو عرفت

مازن2000
06-08-2010, 06:55 PM
الورق كالاتى
1/ ورقتين للتربية العملى
2/بطاقه المقابلة الشخصية
3/ورقتين طلب التحاق
4/بيان بالمواد المقررة على طلاب الدبلوم العام فى التربية نظام العام الواحد
5/طلب دخول الامتحان
بالاضافه لأذن الدفع طبعا (550)

شيماء سالم
06-08-2010, 07:18 PM
[QUOTE=مازن2000;373165]الورق كالاتى
1/ ورقتين للتربية العملى
2/بطاقه المقابلة الشخصية
3/ورقتين طلب التحاق
5/طلب دخول الامتحان
بالاضافه لأذن الدفع طبعا (550)[/QU
انا مش معايا ولا ورقةالمواد المقررة ولا بطاقة المقابله الشخصيه وايه هيا وورقة واحدة للتربيه العملى ياريت ترد عليا

شيماء سالم
06-08-2010, 07:22 PM
[QUOTE=مازن2000;373165]الورق كالاتى
1/ ورقتين للتربية العملى
2/بطاقه المقابلة الشخصية
3/ورقتين طلب التحاق
5/طلب دخول الامتحان
بالاضافه لأذن الدفع طبعا (550)[/QU
انا مش معايا ولا ورقةالمواد المقررة ولا بطاقة المقابله الشخصيه وايه هيا وورقة واحدة للتربيه العملى ياريت ترد عليا

مازن2000
06-08-2010, 08:10 PM
يا انسه شيماء المقابله الشخصيه دى علشان بس يعرفوا انك دفعتى المصاريف 550 جنيه لانك بتروحيلهم بوصل المصاريف والورقه دى عبارة عن بياناتك الشخصية وهما بيمضوا عليها ويختموها
ورقه المواد المقررة فى الترمين الاول والثانى ومن ضمنهم ماده اختياريه فى الترم الاول وفى الترم الثانى انتى بتختاريها عموما ها اشوف الناس اللى سحبت ونتأكد تانى منهم

شيماء سالم
06-08-2010, 10:44 PM
يا انسه شيماء المقابله الشخصيه دى علشان بس يعرفوا انك دفعتى المصاريف 550 جنيه لانك بتروحيلهم بوصل المصاريف والورقه دى عبارة عن بياناتك الشخصية وهما بيمضوا عليها ويختموها
ورقه المواد المقررة فى الترمين الاول والثانى ومن ضمنهم ماده اختياريه فى الترم الاول وفى الترم الثانى انتى بتختاريها عموما ها اشوف الناس اللى سحبت ونتأكد تانى منهم

شكرا على ردك تعبتك معايا اصل انا خايفة شويه وياريت تتاكد بكرة ان شاء الله وتعرف اخر ميعاد لتسليم الملف وانا اسفه على الازعاج:27:

مازن2000
07-08-2010, 12:52 AM
اولا مفيش اسف بين الاصحاب واتمنة نكون اصدقاء بجد ومفيش تعب ولا حاجه وبعدين خايفه من ايه
حضرتك شغاله ايه وتبع اى ادارة تعليمية وبلاش والنبى اسفه ومش عارف ايه والكلام دا احنا اصحاب اولا واخيرا وبعدين احنا ها نكون مع بعض فى التربوى انشاء الله

شيماء سالم
07-08-2010, 11:52 AM
انا مش شغاله انا خريجة اداب فرنساوى وبيقولوا الفرنساوى هينزل على الثانوى فقلت مااعملها عشان مطلوبه اصل غلطتى اللى انا مش عملتها بعد الكليه على طول الحمد لله على كل شىء

مازن2000
07-08-2010, 01:29 PM
اولا مش عاوزك تخافى من حاجه والمواد سهله جدا انشاء الله انا شفت الكتب بتاعه السنه اللى فاتت وجبتها من اصحابى وانا روحت النهارده الكليه بس للاسف لقيت النهارده شئون الطلاب اجازة مش عارف ليه وانا رايح بكره كدا كدا يعنى ها اعرف اخر موعد للتقديم امتى انشاء الله نتعاون مع بعض السنه دى وها تعدى على خير متخفيش
مش قولتيلى انتى منين من الشرقيه وخريجه سنه كام وعلى فكرة الفرنساوى نزل على الاعدادى فى بعض المحافظات واحتمال يتعمم على باقى المحافظات فأنشاء الله خير وتكونى مدرسة فرنساوى قد الدنيا

شيماء سالم
07-08-2010, 07:29 PM
اولا مش عاوزك تخافى من حاجه والمواد سهله جدا انشاء الله انا شفت الكتب بتاعه السنه اللى فاتت وجبتها من اصحابى وانا روحت النهارده الكليه بس للاسف لقيت النهارده شئون الطلاب اجازة مش عارف ليه وانا رايح بكره كدا كدا يعنى ها اعرف اخر موعد للتقديم امتى انشاء الله نتعاون مع بعض السنه دى وها تعدى على خير متخفيش
مش قولتيلى انتى منين من الشرقيه وخريجه سنه كام وعلى فكرة الفرنساوى نزل على الاعدادى فى بعض المحافظات واحتمال يتعمم على باقى المحافظات فأنشاء الله خير وتكونى مدرسة فرنساوى قد الدنيا

ان شاء الله تبقى سنه سهله وتعدى على خير انا من القنايات ويارب يوفق الجميع :27:

مازن2000
07-08-2010, 07:52 PM
انشاء الله ها تعدى على خير امال ها تقفى ازاى قدام طلاب الثانوى وتدرسيلهم ياريت يوم ما نورح نقدم نكون فى يوم واحد مع بعض يعنى وياريت لو فيه وسيله تانيه للتواصل غير المنتدى لو عاوزة اكتبلك الاميل ماشى

شيماء سالم
07-08-2010, 08:16 PM
انشاء الله ها تعدى على خير امال ها تقفى ازاى قدام طلاب الثانوى وتدرسيلهم ياريت يوم ما نورح نقدم نكون فى يوم واحد مع بعض يعنى وياريت لو فيه وسيله تانيه للتواصل غير المنتدى لو عاوزة اكتبلك الاميل ماشى

خلى وسيله الاتصال المنتدى فقط وانتا خريج كليه اية وقسم اية

rashaaa
08-08-2010, 09:21 AM
ازيكم ياجماعة انا كمان عاوزة اقدم للدبلومة السنة دى وياريت نبقى اصدقاء وزملاء ان شاء الله ياريت يامازن تقولى اخر ميعاد للتقديم امتى والورق المطلوب الى انت قلت علية اجيبه منين وياريت نتعاون مع بعض وربنا يوفق الجميع ارجو الرد اول ماتشوف الرد بتاعى دة يعنى اول ماتيجى من الجامعه وشكرا ليك اوى بجد

مازن2000
08-08-2010, 03:14 PM
انا خريج اداب علم نفس وحاليا مدرس متعاقد بس عاوز اعمل التربوى واهلا بيكوا كلكوا اصدقاء وزمايل غاليين
بالنسبه للورق يا رشا ها تسحبى الملف فى كل الاوراق من مكتب الدراسات العليا والبحوث فى الكليه انتى بس قوليلهم عاوزة اعمل دبلومه نظام العام الواحد ها تسحبى الملف ومعاه اذن الدفع وخدى معاكى الشهادة المؤقته بتاعتك علشان تسجبى الملف بيها واخر معاد للتقديم اول شهر 9
يعنى قدامك 21 يوم
ومرة تنايه اهلا بيكوا وياريت فعلا نتعاون مع بعض ونكون اصدقاء بجد ويوم ما نروح نقدم نكون كلنا فى يوم واحد حتى نشوف ان كان فى حد ناقصه حاجه

شيماء سالم
08-08-2010, 05:56 PM
[QUOTE=مازن2000;374828]انا خريج اداب علم نفس وحاليا مدرس متعاقد بس عاوز اعمل التربوى واهلا بيكوا كلكوا اصدقاء وزمايل غاليين
بالنسبه للورق يا رشا ها تسحبى الملف فى كل الاوراق من مكتب الدراسات العليا والبحوث فى الكليه انتى بس قوليلهم عاوزة اعمل دبلومه نظام العام الواحد ها تسحبى الملف ومعاه اذن الدفع وخدى معاكى الشهادة المؤقته بتاعتك علشان تسجبى الملف بيها واخر معاد للتقديم اول شهر 9
يعنى قدامك 21 يوم
ومرة تنايه اهلا بيكوا وياريت فعلا نتعاون مع بعض ونكون اصدقاء بجد ويوم ما نروح نقدم نكون كلنا فى يوم واحد حتى نشوف ان كان فى حد ناقصه حاجه[/QU
على فكرة انا رحت الجامعة ودفعت اذن الدفع 550 وسالت اخر ميعاد للتسليم الموظف قالى 21/8 يعنى الواحد مش يتاخر لتضيع عليه اول يوم فى التسليم 11/8

شيماء سالم
08-08-2010, 06:00 PM
ازيكم ياجماعة انا كمان عاوزة اقدم للدبلومة السنة دى وياريت نبقى اصدقاء وزملاء ان شاء الله ياريت يامازن تقولى اخر ميعاد للتقديم امتى والورق المطلوب الى انت قلت علية اجيبه منين وياريت نتعاون مع بعض وربنا يوفق الجميع ارجو الرد اول ماتشوف الرد بتاعى دة يعنى اول ماتيجى من الجامعه وشكرا ليك اوى بجد

الورق المطلوب الشهادة المؤقته الاصل و30 جنيه ثمن الملف وتسليم الملف من 11/8الى 21/8

مازن2000
08-08-2010, 06:34 PM
ايوا فعلا الشهاده المؤقته و30 جنيه للملف بس النهاردة انا كمان كنت فى الكليه وقالوا التقديم مدوة اسبوع كمان يعنى قادمك لااخر الشهر وبعدين احنا اللى يخلينا نستنا ليوم 21 ما نلمى الورق مع بعض ونشوف ايه اللى ناقص وننقدم ونخلص

danash
09-08-2010, 01:01 PM
انا كمان سحبت الملف بس مش عارفة اخر ميعاد للتسليم امتي يا ريت لو حد عرف ممكن يعرفنا

شيماء سالم
09-08-2010, 02:20 PM
انا كمان سحبت الملف بس مش عارفة اخر ميعاد للتسليم امتي يا ريت لو حد عرف ممكن يعرفنا
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
انا سالت امبارح فى الجامعة قالوا بدايه التسليم يوم 11/8 واخر ميعاد للتسليم 21/8

مازن2000
09-08-2010, 03:16 PM
يا انسه شيماء انا اخدت الملف كله النهارده الكليه والموظف المختص بسلامته بقوله الملف فى ورق زايد تقريبا قلى ورينى كدا اخد الملف قال اه معلش دا بتاع السنه اللى فاتت وادينى ملف جديد فى نفس الورق اللى عندك يعنى مفيش ورقه المواد ولا المقابله الشخصية وهى ورقه واحده للتربية العملية المهم ياريت يا جماع نتواصل مع بعض بجد لان الموضوع واضح انه كبير بجد وياريت اللى يملى الورق يقول عمل ايه انا لحد دلوقتى مملتشى غير البيانات الاساسيه اللى ممكن تتملى غير كدا معملتش حاجه واخر معاد للتقديم يوم 21/8 بس انا سمعت انهم ها يمدو الفتره دى اسبوع لو الاقبال كان شديد على التقديم للتربوى ياريت يا جماعه نتواصل بجد لو امكن

شيماء سالم
09-08-2010, 03:59 PM
يا انسه شيماء انا اخدت الملف كله النهارده الكليه والموظف المختص بسلامته بقوله الملف فى ورق زايد تقريبا قلى ورينى كدا اخد الملف قال اه معلش دا بتاع السنه اللى فاتت وادينى ملف جديد فى نفس الورق اللى عندك يعنى مفيش ورقه المواد ولا المقابله الشخصية وهى ورقه واحده للتربية العملية المهم ياريت يا جماع نتواصل مع بعض بجد لان الموضوع واضح انه كبير بجد وياريت اللى يملى الورق يقول عمل ايه انا لحد دلوقتى مملتشى غير البيانات الاساسيه اللى ممكن تتملى غير كدا معملتش حاجه واخر معاد للتقديم يوم 21/8 بس انا سمعت انهم ها يمدو الفتره دى اسبوع لو الاقبال كان شديد على التقديم للتربوى ياريت يا جماعه نتواصل بجد لو امكن

الحمد لله طمنتنى انا كنت قلقانه وقلت الورق بتاعى ناقص بس الواحد المفروض يقدم فى اسرع وقت ممكن بس فى طلبات على الملف من برة مش تعرف يعنى اية صورة معتمدة والورقة بتاعت طلب الالتحاق فيها الشاهد الاول والشاهد الثانى ياريت لو تعرف حاجة ترد عليا :27::27::27:

مازن2000
10-08-2010, 12:25 AM
صوره معتمده يعنى تصورى المؤهل صورتين وتختميهم صورة طبق الاصل من اى مدرسة تعرفيها وبالنسبه لشاهد الاول والتانى بردوا بتخلص من اى مدرسه شوفى اى اتنين مدرسي يمضولك مكان الشاهد الاول والثانى ويمضى مدير المدرسه وتختميها منه دى اساسا شهاده بانك متفرغه ولا تعملى فى اى مكان يعنى ممكن تصورى المؤهل وتاخدى الصور والورقه اللى فيها الشاهد الاول والثانى وتروحى المدرسة تخلصيها ها يتعمدوها متخفيش مفيهاش حاجه انتى بس قوليلهم عاوز اختم الورق دا صورة طبق الاصل وعاوزة اتنين يمضوا على الورقه دى بانى لااعمل ومتفرغه للدراسه وتختميها بردوا وشوفى انتى اى اتنين مدرسي تعرفيهم ها يخلصوا كل دا وبالتوفيق انشاء الله بس ياريت يوم ما تروحى تقدمى تعرفينى ممكن يعنى نقدم فى يوم واحد اذاكان معندكوش مانع

شيماء سالم
10-08-2010, 10:12 AM
صوره معتمده يعنى تصورى المؤهل صورتين وتختميهم صورة طبق الاصل من اى مدرسة تعرفيها وبالنسبه لشاهد الاول والتانى بردوا بتخلص من اى مدرسه شوفى اى اتنين مدرسي يمضولك مكان الشاهد الاول والثانى ويمضى مدير المدرسه وتختميها منه دى اساسا شهاده بانك متفرغه ولا تعملى فى اى مكان يعنى ممكن تصورى المؤهل وتاخدى الصور والورقه اللى فيها الشاهد الاول والثانى وتروحى المدرسة تخلصيها ها يتعمدوها متخفيش مفيهاش حاجه انتى بس قوليلهم عاوز اختم الورق دا صورة طبق الاصل وعاوزة اتنين يمضوا على الورقه دى بانى لااعمل ومتفرغه للدراسه وتختميها بردوا وشوفى انتى اى اتنين مدرسي تعرفيهم ها يخلصوا كل دا وبالتوفيق انشاء الله بس ياريت يوم ما تروحى تقدمى تعرفينى ممكن يعنى نقدم فى يوم واحد اذاكان معندكوش مانع

شكرا على الرد بس ممكن اختمها من شغل ماما عندهم ختم النسر ولا لازم مدرسه

مازن2000
11-08-2010, 01:47 AM
اولا كل سنه وانتى طيبه وكلكوا بخير
ثانيا عادى ممكن تختمى الورق من اى مكان مش لازم المدرسة

مازن2000
11-08-2010, 02:01 AM
يا جماعه بجد ياريت كل اللى هيقدم فى التربوى فى الزقازيق نتعاون مع بعض علشان نقدر نعدى السنه دى على خير وياريت اللى هايروح يقدم يقول ها يروح امتى علشان كلنا نكون مع بعض ولا انتوا شايفين ايه وكل سنه وانتم طيبين

danash
12-08-2010, 09:55 AM
شكرا لكي علي الرد وياريت نكون اصدقاء

danash
12-08-2010, 09:58 AM
يا ريت لما تقدمي تعرفيني وكل سنة وانتي طيبة

شيماء سالم
12-08-2010, 01:04 PM
يا ريت لما تقدمي تعرفيني وكل سنة وانتي طيبة

وانتى طيبه ورمضان كريم التقديم على فكرة الى اخر 8 انا رحت امبارح وقدمت الحمد لله بس زحمة قوووووووووووووى اللى هيروح يروح بدرى واقسام معينه ليها شباك

شيماء سالم
12-08-2010, 01:07 PM
اولا كل سنه وانتى طيبه وكلكوا بخير
ثانيا عادى ممكن تختمى الورق من اى مكان مش لازم المدرسة

وانت طيب بس انا الحمد لله قدمت بس بيقولوا هيراجعوه بس زحمه قووووووى انا انصحكم تروحوا من بدرى انا رحت الساعة 11.5 رجعت الساعة 4 وكمان مش كانوا راضيين ياخدوا منى بس الحمد لله

.زهراء11
15-08-2010, 06:10 PM
السلام عليكم
انا كنت عايزه اسأل عن الدبلومه
ان شاء الله انا لسه هقدم
بس هو لازم ندفع المصاريف الاول ؟؟

شيماء سالم
16-08-2010, 12:00 AM
السلام عليكم
انا كنت عايزه اسأل عن الدبلومه
ان شاء الله انا لسه هقدم
بس هو لازم ندفع المصاريف الاول ؟؟

وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته

لازم تدفعى المصاريف قبل ما تسلمى الملف عشان بياخدوا صورة من وصل المصاريف فى الملف وبيكتبوا الرقم اللى على الوصل فى الملف

lilaa
17-08-2010, 02:26 AM
السلام عليكم
انا فعلا سحبت الملف وجهزت الاوراق بس محتاره جدا مش عارفه املى بعض الخانات ذى على الملف من بره وفى ورقه اذن الصرف مطلوب التخصص والشعبه انا خريجه تجاره قسم محاسبه مش عارفه اكتب ايه فى الخانات دى ياريت حد يفدنى كمان التقديم بالنسبه للتجاره امتى
سؤال كمان معلش انا اسفه نا عاوزه ادرس حاسب آلى لانى درسته قبل كده لمده سنتين فهل ممكن اعمل دبلوم تربوى فى الحاسب الآلى

شيماء سالم
17-08-2010, 01:41 PM
السلام عليكم
انا فعلا سحبت الملف وجهزت الاوراق بس محتاره جدا مش عارفه املى بعض الخانات ذى على الملف من بره وفى ورقه اذن الصرف مطلوب التخصص والشعبه انا خريجه تجاره قسم محاسبه مش عارفه اكتب ايه فى الخانات دى ياريت حد يفدنى كمان التقديم بالنسبه للتجاره امتى
سؤال كمان معلش انا اسفه نا عاوزه ادرس حاسب آلى لانى درسته قبل كده لمده سنتين فهل ممكن اعمل دبلوم تربوى فى الحاسب الآلى
وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته
بالنسبه لقسم حاسب الى هتكتبى امام الشعبه حاسب الى وبالنسبه للتقديم لغايه 30/8 اما انا اعرف ان فى مادة تخصص فى التربوى لو تخصصك حاسب هتخدى مادة حاسب اما انا تخصصى فرنساوى فهاخد فرنساوى ويارب اكون افادتك

lilaa
17-08-2010, 08:09 PM
اشكرك على الرد انا خريجه تجاره شعبه محاسبه بس عاوزه اشتغل حاسب آلى يعنى ينفع اكتب التخصص حاسب آلى

شيماء سالم
18-08-2010, 11:35 AM
اشكرك على الرد انا خريجه تجاره شعبه محاسبه بس عاوزه اشتغل حاسب آلى يعنى ينفع اكتب التخصص حاسب آلى

السلام عليكم
لو انتى حاصله على دبلومه تخصص حاسب الى هتكتبى تخصص حاسب الى

lilaa
18-08-2010, 10:41 PM
تقصدى ايه بدبلومه حاسب آلى ولتقديم لها اذاى
كمان سؤال معلش اخد icdl منيت وامتى مواعيد التفديم فى الشرقيه

شيماء سالم
19-08-2010, 01:38 AM
تقصدى ايه بدبلومه حاسب آلى ولتقديم لها اذاى
كمان سؤال معلش اخد icdl منيت وامتى مواعيد التفديم فى الشرقيه

انا مش عارفة صراحة بيعملوها ازاى او الاجراءات ازاى ولكن الicdl قدمى من عن طريق الكمبيوتر وبتجيلك منحة

danash
19-08-2010, 01:48 AM
انا دفعت المصاريف اخيرا والاسبوع الجاي تقديم الاوراق
وكل كلية ليها مواعيد للتقديم يعني من يوم الاحد الي الثلاثاء (22/8 الي 24/8 ) الشعب التجارية واللغة الانجليزية :4:

danash
19-08-2010, 01:51 AM
بالنسبة icdl ادخلي علي الموقع دة You can see links before reply (You can see links before reply)
وسجلي بياناتك وان شاء الله تجيلك

شيماء سالم
19-08-2010, 02:38 PM
انا دفعت المصاريف اخيرا والاسبوع الجاي تقديم الاوراق
وكل كلية ليها مواعيد للتقديم يعني من يوم الاحد الي الثلاثاء (22/8 الي 24/8 ) الشعب التجارية واللغة الانجليزية :4:

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

ياريت لو رحتى تسأليهم المقابله الشخصيه امتى بالنسبه لى انا خريجة اداب قسم فرنساوى ولكى جزيل الشكر

lilaa
19-08-2010, 07:25 PM
اشكركم اولا على الرد وانا ان اشاء الله هروح الكليه يوم الحد وهسئلك على يوم المقابله ولونى سمعت ان مفيش مقابله انتى هتقدمى فى الايام المخصصه ليكى

شيماء سالم
20-08-2010, 01:33 AM
اشكركم اولا على الرد وانا ان اشاء الله هروح الكليه يوم الحد وهسئلك على يوم المقابله ولونى سمعت ان مفيش مقابله انتى هتقدمى فى الايام المخصصه ليكى

ولا شكر ولا حاجه احنا هنبقى زمايل بس انا قدمت خلاص يوم 11/8 وكانوا بيقولوا لما يخلصوا التقديم هيقولوا المقابلة الشخصيه امتى

lilaa
20-08-2010, 11:26 PM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة شيماء سالم You can see links before reply (You can see links before reply)
ولا شكر ولا حاجه احنا هنبقى زمايل بس انا قدمت خلاص يوم 11/8 وكانوا بيقولوا لما يخلصوا التقديم هيقولوا المقابلة الشخصيه امتى
كويس انك قدمتى وان شاء لله نبقى زمايل واصحب:38::38::38:

شيماء سالم
21-08-2010, 01:46 PM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة lilaa You can see links before reply (You can see links before reply)
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة شيماء سالم You can see links before reply (You can see links before reply)
كويس انك قدمتى وان شاء لله نبقى زمايل واصحب:38::38::38:
ان شاء الله واتشرف بمعرفتك ونبقى اصحاب بس ياريت لو رحتى بكرة ابقى اسألى على المقابلة الشخصيه ومش تنسى اصل انا مش هقدر انزل الجامعة الايام دى

lilaa
21-08-2010, 09:58 PM
انشاء لله هسألك ورد عليكى

استاذه عبير
14-09-2010, 08:14 AM
السلام عليكم يا اصدقاء لى سؤال وخاصه للاستاذ مازن لانه بيهتم بالناس ويرد عليهم ممكن اسأل حضرتك هو المتقدم للدبلومه التربوى يشترط يكون خريج كليات معينه بمعنى انا مثلا خريجه كليه صيدله وعاوزه دبلومه تربوى تاهلنى للعمل فى قطاع مدارس اللغات هل ده ممكن لو هتعب حضرتك معايا ممكن تهتم وترد على لانى خارج مصر وارغب فى معرفه الموضوع ده وهل يشترط سن معين للتقدم للدبلومه واشكرك جدا:18:

شيماء سالم
19-09-2010, 10:43 PM
ياريت اللى يعرف جدول التربوى نظام العام الواحد جامعة الزقازيق قسم فرنساوى ياريت حد يفيدنى

danash
29-09-2010, 06:18 AM
يا جماعة حد عرف الجدول يا ريت الي يعرف حاجة يكتب :18:

شيماء سالم
29-09-2010, 02:19 PM
يا جماعة حد عرف الجدول يا ريت الي يعرف حاجة يكتب :18:

انا خليت ناس يسألولى قالوا ان الجدول هينزل يم 1/10 الاسماء هتنزل معاهم وفى ناس تانين راحوا سالوا قالوا هينزل يم 15/10

danash
30-09-2010, 03:02 PM
شكرا لكي علي الرد وياريت اعرف ايميلكي وانت كمان تعرفي ايميلي ونكون اصحاب
انا اصحابي سالو وقالو الجدول هاينزل يوم 1/10
ويوم 15/10 تبدا المحاضرات

شيماء سالم
30-09-2010, 04:24 PM
شكرا لكي علي الرد وياريت اعرف ايميلكي وانت كمان تعرفي ايميلي ونكون اصحاب
انا اصحابي سالو وقالو الجدول هاينزل يوم 1/10
ويوم 15/10 تبدا المحاضرات

ازيك عاملة اية انا بعتلك ايميلى على الرساله الخاصة وابقى ابعتى اميلك عشان اضيفك

danash
01-10-2010, 10:12 PM
ازيك عاملة اية وشكرا لكي علي الرد انا ضفت الاايميل بتاعك عندي ابقي اقبلي الاضافة

10فارس
08-10-2010, 03:23 PM
أهلا وسهلا بيكوا ياريت نتعاون مع بعض واللى عنده معلومة مثل جدول المحاضرات ومواعيدها أو الدكاترة كى تعم الفائدة على الجميع

محمد غمرى
09-10-2010, 09:04 AM
اقتباس:
انا سحبت الملف يوم 3/8 /2010 بالشهادة المؤقته ودولى اذن دفع قيمته 550 وقالوا التسليم يوم 11/8/2010 اه لازم ندفع الفلوس قبل مانسلم الورق وياريت نتواصل اكتر عن طريق ايميل عشان اعرف منك هنملى الورق ازاى اصل انا محتاسه واتشرف بمعرفتك

جهد طيب بارك الله فى حضرتك

شيماء سالم
12-10-2010, 03:17 AM
السلام عليكم
الجدول نزل ياجماعة واحدة صحبتى راحت الجامعه وجابته وياريت اللى يعرف المحاضرات هتبدا امتى بالظبط

ابومحمود السكرة
14-10-2010, 12:07 PM
يا ريت لو فيه حد دبلو تربوى تفرغ قسم لغة عربية فى جامعة الزقازيق
نحب نتعرف أخوك ابراهيم من المنصوره

ابومحمود السكرة
15-10-2010, 11:17 PM
هو مفيش حد بيرد ليييييييييه

10فارس
16-10-2010, 10:59 PM
ممكن نعرف الجدول لو سمحتي يا استاذة شيماء

شيماء سالم
19-10-2010, 12:57 AM
ممكن نعرف الجدول لو سمحتي يا استاذة شيماء

هو انت قسم اية

حسن45
20-10-2010, 11:33 AM
ردود مفيدة شكرا للمنتدي علي عرضها بس انا مدرس حاسب آلي بدرجة معلم اول وبيقولوا ان محدش حيدخل المرحلة الثانية من الكادر الا بالتربوي هل هذا صحيح؟ وما العمل اذن ارجوا النصيحة المخلصة وجزاكم الله خيرا وعلي فكرة انا من محافظة البحيرة

10فارس
20-10-2010, 10:42 PM
انا قسم لغة عربية ومرحبا بك يا ابو محمود يا سكرة وشكرا جزيلا على الرد

lilaa
21-10-2010, 06:23 PM
يا جماعه انا رحت النهارده والجدول فعلا نزل والمحضرات انتظمت تقريبا من اسبوع
انا شعبه تجاريه ومن الشرقيه على العموم كل المحضرات من الساعه 3 الى 5 ومن 5الى 7
بس لازم تروح ولو المحاصرات الاولنيه عشان بيخدوا الغياب والسكاشن بيوزعهم حسب لاسماء الى بيخدها الدكتور فى المحاضره

على العموم انا ان شاء الله هروح الكليه يوم السبت وهعرف الجدول بظبت

محمد السيد 1
23-10-2010, 02:14 AM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة lilaa You can see links before reply (You can see links before reply)
بس لازم تروح ولو المحاصرات الاولنيه عشان بيخدوا الغياب والسكاشن بيوزعهم حسب لاسماء الى بيخدها الدكتور فى المحاضره

السلام عليكم

انا رحت كلية التربية وفعلا بدئت المحضرات وحضرنا
انا من الشرقية وايضا شعبة تجاريه وياريت نجمع شعبة التجارية علشان نتواصل

ومعى الجدول

يوم السبت من 3 الى 5 علم نفس النمو ومن 5 الى 7 سيكلوجيا التعلم وسكشن المادة

يوم الاحد من 3 الى 5 تكنولوجيا التعلم ومعاها التربية الصحية
وايضا فيه سكشن لنفس المادة ونفس اليوم من 9 الى 2 مجموعات كل مجموعة ساعة

يوم الاثنين من 3 الى 5 تربية وقضايا العصر

يوم الثلاثاء من 3 الى 5 الادارة المدرسية ومن 5الى 7 المناهج

يوم الاربعاء من 3 الى 5 طرق تدريس مواد تجارية

يوم الخميس من 9 الى 11 تعليم الكبار

ده جدول شعبة مواد تجارية فقط

lilaa
23-10-2010, 09:47 PM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محمد السيد 1 You can see links before reply (You can see links before reply)
اقتباس:

السلام عليكم

ومعى الجدول

فعلا الجدول مظبوط وانا كمان من الشرقيه وشعبه تجاريه
وعلى فكره الكتب تقريبا كلها نزلت وياريت نبقى مع بعض فى حل الشيتات
وكمان مواعيد تسلمها
شيت علم نفس لنمو اخر ميعاد للتسليم اخر 11
والدكتوره لغت الفصل الثانى كله وجزء من الفصل الثالث بس انا مجبتش الكتاب لما اجيبه هقولكم على الصفحات بظبط
وياريت نتعاون مع بعض
انا عندى سؤال فى ماده تعليم الكبار كام درجه على الجزء بتاع محو الاميه لانى بصراحه مش هعرف اجيب حد:27::27: وخيفه جدا من الموضوع ده ياريت جد يفدنى

ابومحمود السكرة
23-10-2010, 10:32 PM
يا فارس 10 نحب نتواصل انا اسمى ابراهيم ومن المنصورة حضرتك منين وفى مجموعة كام

محمد السيد 1
24-10-2010, 12:29 AM
اقتباس:
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محمد السيد 1 You can see links before reply (You can see links before reply)
اقتباس:

السلام عليكم

ومعى الجدول

فعلا الجدول مظبوط وانا كمان من الشرقيه وشعبه تجاريه
وعلى فكره الكتب تقريبا كلها نزلت وياريت نبقى مع بعض فى حل الشيتات
وكمان مواعيد تسلمها
شيت علم نفس لنمو اخر ميعاد للتسليم اخر 11
والدكتوره لغت الفصل الثانى كله وجزء من الفصل الثالث بس انا مجبتش الكتاب لما اجيبه هقولكم على الصفحات بظبط
وياريت نتعاون مع بعض
انا عندى سؤال فى ماده تعليم الكبار كام درجه على الجزء بتاع محو الاميه لانى بصراحه مش هعرف اجيب حد:27::27: وخيفه جدا من الموضوع ده ياريت جد يفدنى

فعلا كلام مظبوط ودكتورة علم نفس قالت محدش يحل الشيت كله
حل فقط الاسئلة المكررة فى الكتاب والاسئلة الملغية عدم حلها

بالنسبة لتعليم الكبار الدكتور قال ان 5 محو امية عليهم 20 درجة و5 للشيت
وقال لو انت حليت التحريرى صح وسلمت الشيت يبقى 5 محو امية مش ليه لازمة

واحنا مع بعض وياريت نتواصل اكثر

danash
11-11-2010, 03:04 PM
اقتباس:

على العموم انا ان شاء الله هروح الكليه يوم السبت وهعرف الجدول بظبت:38:

كل سنة وانتي طيبة

ا نا كمان شعبة تجارية

10فارس
15-11-2010, 12:12 AM
اهلا بيك استاذ ابراهيم أنا فارس من السنبلاوين علىفكرة الجدول نزل والمحاضرات شغالة من 3 اسابيع وطالبين ابحاث وشيتات والكتب كلها نزلت 10 كتب وربنا يوفقنا جميعا

danash
25-11-2010, 06:59 AM
يا جماعة ممكن نكتب الملغي في تكنولوجيا الدكتور لغا كتير انا تجارة

samar kh
02-12-2010, 02:10 AM
يا جماعة ممكن نكتب الملغي في تكنولوجيا الدكتور لغا كتير انا تجارة

يا جماعه انا كمان شعبة تجاره و الدكتور سيد بتاع التكنولوجيا لغا كتير اوى
وهو كالاتى
الفصل الاول : رقم 3.6.9.10 الارقام دى موجوده فى الصفحه الاولى اللى بتعرفنا على محتويات الفصل
الفصل الثانى : 7.8.9.10.11.12
الفصل الثالث :3 الشفافيات و 4 المصغرات
الفصل الرابع :كله مقرر
الفصل الخامس : تكنو لوجيا الاتصالات ,تكنولوجيا الاتصال اللاسلكى ,بعض جوانب استخدام التسجيلات الصوتيه فى مجال التعليم
الفصل السادس : الافلام الثابته , الصور الرقميه ,انتاج الوسائط التعليميه المصورة
الفصل السابع : المصورات ,الكاريكاتور , الخرائط ,انتاج الرسوم التعليميه
الفصل الثامن : المحاكاه التعليميه , التمثيليات التعليميه
الفصل التاسع : الفيديو التعليمى
الفصل العاشر والحادى عشر ملغييييييييييييييييين

ابومحمود السكرة
27-12-2010, 05:01 PM
مفيش حاجة جديدة

sahar2012
16-04-2011, 01:22 AM
امتى مواعيد بدء الدراسة للدبلومة عامة من جامعة الاسكندرية؟
وستستمر الى متى؟

sahar2012
16-04-2011, 01:24 AM
امتى مواعيد بدء الدراسة للدبلومة عامة من جامعة الاسكندرية؟وأرجو أن تكتبوا لى جدول المحاضرات
وستستمر الى متى؟

شكررررررررراً

danash
16-05-2011, 08:36 AM
يا جماعة يارت الا معاة ملغي فروق فرية او مهنة تعلم يكتبة وعلي فكرة كل واحد يدخل موقع الكلية بالرقم السري عشان النتيجة شكلها علي الاسبوع دة هاتظهر وان شاء الله ننجح كلنا انا دخلت لقيت اسمي ظهر ورقم جلوسي

mariaaaam
17-08-2011, 01:32 AM
مساء الخير ليكم
انا خدمة اجتماعية من القاهره وكنت عايزة احضر دبلومة وسمعت ان جامعه الزقازيق اسهل جامعه بس عايزة اعرف شرط الحضور هناك لو سنتين ولا ايه
وطبيعة المواد ايه

بدوى الشعراوى
18-07-2012, 02:05 PM
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
يا ريت لو فى حد يا جماعه يعرف موعد التقديم لدبلومه التربوى جامعه الزقازيق وايه الاوراق المطلوبه والمصاريف وخلافه
انا خريج تجاره الزقازيق

jasmin
10-08-2012, 04:02 AM
مواعيد سحب الملفات طول شهر رمضان .الملف ب50 جنيه السحب بالبطاقة والمؤهل الجامعى ومعرفش اذا كان مطلوب من الشباب شهادة التجنيد ولا لاء . التقديم بعد العيد بعد دفع المصاريف طبعاً 550 جنية

dina khaled
15-08-2012, 01:07 PM
التقديم بعد العيد ولحد امتى ؟؟

jasmin
29-08-2012, 01:30 AM
فترة التقديم تم مدها الى 15/9