المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : الف مبروك للناجحين دبلوم زراعه

dalila7777
01-07-2010, 11:33 PM
طبعا انا ببارك لكم جدا على مجهودكم طول السنه وان شاء الله فى قريب رحله حنعملها الشهر ده لشركه سيكم لاوائل كليات الزراعه ودبلومات الزراعه واللى حيقدم فى الكليه وفى اى مشكله جامعه عين شمس يقول وربنا يوفق الجميع ولو ان فى الكليه بجد الكل بيساعد وما فيش اى حاجه سلبيه والعميد دكتور عصام فايد بجد بيساعد اى حد بيجى يقدم سواء تعليم مفتوح او عادى وشرط الحمس سنين اتلغى يعنى لو خريج السنه دى ومجموعك صغير اهلا بيك وتنورنا والف مبروك

mfrayyan
02-07-2010, 03:48 AM
اللله يبارك في حضرتك .. انا الحمد لله نجحت النهاردة مجموعي 430 ..

انا حيران جداً أدخل ايه

سمعت اني ينفع أدخل كلية الزراعة .. بس هي صعبة وعاوز شغل .. وسمعت اني ينفع أدخل تربية .. بس عاوز أعرف ايه القسم المناسب أو ايه هي أقسام التربية لأني نحثت على النت عن أقسام كلية التربية

قسم أصول التربية
قسم التربية المقارنة
قسم الإدارة التربوية وسياسات التعليم
قسم علم النفس التربوى
قسم الصحة النفسية
قسم المناهج وطرق التدريس
قسم تكنولوجيا التعليم
قسم اللغة العربية
قسم اللغة الإنجليزية
قسم اللغة الفرنسية
قسم اللغة الألمانية
قسم العلوم الإجتماعية قسم العلوم الإجتماعية

شعبة التاريخ

شعبة الجغرافيا

شعبة الإجتماع

شعبة الفلسفة
قسم الرياضيات
قسم الطبيعة والكيمياء قسم الطبيعة والكيمياء

شعبة الفيزياء

شعبة الكيمياء
قسم العلوم البيولوجية والجيولوجية قسم العلوم البيولوجية والجيولوجية

شعبة البيولوجيا

شعبة الجيولوجيا

والأقسام دي بصراحة مش حلوة ومهاش حاجة خاصة بالزراعة .. انا من دمياط .. قسم إنتاج حيواني .. ولو كملت فيه أعتقد انه أصعب قسم .. فمنتظر رأي حضراتكم بنصيحة ليا

وشكراً

dalila7777
02-07-2010, 08:34 AM
لا قدم فى كليه الزراعه ان ما تفعش بلتنسيق قدم تعليم مفتوح وعلى الاقل حتتعلم فى تخصصك مش حتكون بتتعلم شىء غريب عليك واسال فى الكليات العاديه زراعه او استنى التنسيق ما نفعش قدم تعليم مفتوح زراعه وما فيش شرط الحمس سنين اتلغى وما تدرسش شىء انت كارهه او بعيد عن تخصصك لان البلد مليانه شهادات مش يتشتغل لكن لما تبقى متخصص اكيد فرص العمل اوفر واحسن وربنا يحفظك ويلهمك الصح

dalila7777
05-07-2010, 11:08 PM
يوم 9 ان شاء الله فى معرض صحارى فى ارض المعارض والدعوه مفتوحه لكل طلبه زراعه والمهتمين