المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : عندي استفسار عن التوفل ارجو المساعده

زهرة النرجس
01-04-2010, 04:19 PM
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته..... عندي استفسار عن توفلitp مطلوب مني درجة 350 وانا مستواي اقل من متوسط ؟ الامتحان بعد شهر وبالفتره الحاليه كاعد ادرس كورسات انكليزي؟ هل ممكن احصل على هذة الدرجه ومستواي دون المتوسط؟ ارجوكم ساعدوني؟ واريد نصيحتكم ؟ :28:

دينا احمد
01-04-2010, 04:53 PM
والله هو اللى اعرفه ان الامتحان بيكون تحريرى وكمان سماعى فانت ان شاء الله تقدرى تنجحى وكمان المدة اللى قدامك كبيرة انا اختى امتحنت وحصلت على500 درجة ونجحت كانت بتذاكر ازاى من خلال قطع انجليزية مكتوبة وسماعية وعلى فكرة بيبقى فى جنسيات تانية بتمتحن فبيساعدوا بعض فان شاء الله هتنجحى

زهرة النرجس
01-04-2010, 10:29 PM
اشكرك اختي دينا على ردك وعلى دعائك ........

زهرة النرجس
01-04-2010, 10:30 PM
اخواني الي عنده معلومات ياريت يساعدني

جمال سراج
07-06-2010, 10:17 AM
والله هو اللى اعرفه ان الامتحان بيكون تحريرى وكمان سماعى فانت ان شاء الله تقدرى تنجحى وكمان المدة اللى قدامك كبيرة انا اختى امتحنت وحصلت على500 درجة ونجحت كانت بتذاكر ازاى من خلال قطع انجليزية مكتوبة وسماعية وعلى فكرة بيبقى فى جنسيات تانية بتمتحن فبيساعدوا بعض فان شاء الله هتنجحى

بصى حضرتك الاختبار بسيط وممتع
مش بسيط قوى يعنى
ازاى
لو كنتى كويسة فى الانجلش هتحلى بسهولة
أهم حاجة الوقت خصوصا فى المحادثات او القسم الاول من الامتحان
لازم تركزى عشان بمجرد ما تخلص المحادثة هتختارى الاجابة الصح على كل سؤال او لو محادثة قصيرة هتختارى اجابة السؤال بتاعها
باختصار لو ركزتى وسرحتى فى سؤال مش هتسمعى المحادثة الجديدة

وعموما هناك استراتيجيات لحل امتحان التوفيل عشان الوقت واستراتيجيات لتخمين الحل واختيار الحل الصحيح حتى لو مكنتيش تعرفيه
والاستراتيجيات دى موجودة بكتب
ان شاء الله اجيبها واحطها هنا
بالتوفيف ليكى وللجميع
شكرا جزيلا