المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : اخر خبر عن التصحيح

waeltango
08-12-2009, 06:20 PM
استأنف المركز القومى للامتحانات والتقويم التربوى، التابع لوزارة التربية والتعليم، أعمال تصحيح أوراق إجابات 72 ألفاً و400 معلم مساعد خاضوا اختبارات التعيين فى وظيفة "معلم" قبل 3 أسابيع، وكان التصحيح قد توقف لمدة 10 أيام بسبب إجازة عيد الأضحى.

وأوضح د.أسامة ماهر، المنسق الفنى لاختبارات تعيين المعلمين، أن عملية تصحيح أوراق الإجابات ستتم بالماسح الضوئى دون تدخل من عنصر بشرى لضمان نزاهة أعمال رصد الدرجات، على أن تتيح وزارة التربية والتعليم نتيجة الاختبارات للمعلمين على موقعها الإلكترونى فى 15 يناير من العام المقبل.

وأضاف أن المركز القومى للامتحانات سيبدأ بتصحيح أوراق إجابات المعلمين بمادة "المهارات الأساسية باللغة الإنجليزية" باعتبارها أول مادة أدى المعلمون الاختبار بها، تليها مادة التخصص ثم مهارات الاتصال باللغة العربية وتنتهى أعمال التصحيح بمادة الكفاءة التربوية.

وأكد أن فرق العمل داخل المركز ستضع فى اعتبارها وقوع بعض المعلمين فى أخطاء تتعلق بأرقام جلوسهم وتخصصاتهم، وقال "سنقوم بمراجعة الإقرارات التى وقعها هؤلاء المعلمون على أنفسهم قبل بدء الاختبارات حتى يحصل كل منهم على حقه كاملاً من الدرجات".
:6::38::6:

mena gerges 123456
08-12-2009, 07:11 PM
شكرا ياوائل شفت الي حصل معايا في icdel عايزين
1- صوره الكارت ممضية ومختومة بالنسر
2- التقرير من علي النت فية الدرجات
3- اقرار من المركز اني انا ناجح
ابقي رد عليل وياريت تديني اميلك علي الياهوة هلشان اكلمك انا بتاعي
ss_ss22_22@yahoo.com
ابعت بتاعك وضفني عندك انا مستنيك

mena gerges 123456
08-12-2009, 07:13 PM
اههههههههههههههههههه نسيك اقلك ماهما الاستاذ عاطف مش راضي يديني حاجة منهم

طلعوا عايزين دول مع بعض اوعي تضحك عليا اصلي انا بضحك علي ههايخدها لسة في ام التربية والتعليم دي

almoslema
08-12-2009, 08:26 PM
لو سمحتوا ايه هو الموقع اللى عليه التقرير فية الدرجاتicdl

waeltango
08-12-2009, 09:04 PM
المسئلة يامينا عايزة صبر
أتمنى لك التوفيق
ايميلى: mrwael4u@yahoo.com