المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : الكورة متعة ولا قاتلة

ندى ابوشامية
13-11-2009, 03:58 PM
احذر احذر وباعلى صوتى بقولها الكورة بد ما بقت متعة بل على العكس بقيت كارثة
انت تعرف وانت متعصب ببتفرج على الماتش ولا بيك ولا عليك تموت
اقولكوا بصوا التعصب والحماسة الزيادة بتسبب فى زيادة نسبة الادرنالين والادرنالين ده مادة بتساعد على ضبط ضغط الدم والسكر وسرعة ضربات القلب بس الشكلة مش هنا
المشكلة انك او انتى لما بتتعصب الادرنالين بيزيد انتاجه من الغدد الصماء وزيادته نتيجتها مش هتفرحك خالص لانها من كترها السكر هيبوظ و ضغط الدم هتزد وسرعة ضربات القلب هتزبد وتستمر فى الصعود والصعود والصعود حتى صوت الصفارة لا يوجد نبض

7asnaa kareem
13-11-2009, 04:24 PM
شكرا للتوضيح

شمس بياض
13-11-2009, 06:40 PM
عندك حق والله

M I D O
14-11-2009, 05:35 AM
انا طبعا بسلم على كل الناس وكل اصحابى بجد بقالى فترة كبيرة مش متابع لظروف كثير ، بس عايز اقولك يا ندى ان انا طلعت البلكونة شوفت حاجة هزتنى جدا ان لحد الساعة 3 الاطفال والكبار وكل الاعمار السنيه عاملين علم بطول الشارع وكل بلكونه معلقه علم مصر والى ماعندوش بيرسموا او بيحط فنلة المنتخب ولا كانه عيد ولا كانه احتفال! ، كم الانتماء ده ماشوفنهوش بقالنا فترة كبيرة مابيزودش الا الرياضة ، الرياضة الى جمعت كل دول بالنسبة لينا اهم من انتماء الحروب او ارقى كمان ، الرياضة الى خلت شبابنا يبص على الاعيبه دى والكورة دى وواقفين قاعدين نايمين بيحلموا ببلدهم فى كاس العالم هايمرسوها وهايبعدوا عن كل شىء وحش ، العصبية موجودة فى مجتمعنا فى كل حاجة مع اخواتنا واصحابنا وسواق الميكروباص بحنجرته الغريبة والفكة مافيش حد مابيتعصبش والا مش هايكون طبيعى!

عز وحيد
14-11-2009, 05:49 AM
انا طبعا بسلم على كل الناس وكل اصحابى بجد بقالى فترة كبيرة مش متابع لظروف كثير ، بس عايز اقولك يا ندى ان انا طلعت البلكونة شوفت حاجة هزتنى جدا ان لحد الساعة 3 الاطفال والكبار وكل الاعمار السنيه عاملين علم بطول الشارع وكل بلكونه معلقه علم مصر والى ماعندوش بيرسموا او بيحط فنلة المنتخب ولا كانه عيد ولا كانه احتفال! ، كم الانتماء ده ماشوفنهوش بقالنا فترة كبيرة مابيزودش الا الرياضة ، الرياضة الى جمعت كل دول بالنسبة لينا اهم من انتماء الحروب او ارقى كمان ، الرياضة الى خلت شبابنا يبص على الاعيبه دى والكورة دى وواقفين قاعدين نايمين بيحلموا ببلدهم فى كاس العالم هايمرسوها وهايبعدوا عن كل شىء وحش ، العصبية موجودة فى مجتمعنا فى كل حاجة مع اخواتنا واصحابنا وسواق الميكروباص بحنجرته الغريبة والفكة مافيش حد مابيتعصبش والا مش هايكون طبيعى!

لألألألألألألألأ
انا مش مصدق عنيا :)
ميدو عندنا يا مرحبا يا مرحبا :)
انت عارف يا ميدو كلامك يا ابنى بحس انى بسمعه من واحد فى الخمسينات من عمره
بجد عقل سابق سنه
يا عم خليك معانا بقى وقول للظروف بتاعك ديه تهدى شوية علينا :)
بجد سعيد بعودتك تانى يا ميدو

كريم ماضي
14-11-2009, 11:42 AM
شكرا تدي للتوضيح

ومنور ياعم ميدو

صونيا بن جبل
14-11-2009, 01:43 PM
الجزائر و مصر اخوة هذه حقيقة لا مفر منها
انا احب مصر و ابو تريكة و احب زياني و رفقائه
الفوز للافضل لا غير ذلك
يا رب انصر كل العرب

sir_wyvern